Danske firmaer finder i udstrakt grad deres nye kontorer og øvrige erhvervslejemål på internettet og via personlige forbindelser – avisannoncernes tid er forbi, de sociale medier rykker frem.
Også din virksomhed vil med godt 85 procents sandsynlighed finde jeres nye kontor eller erhvervslejemål på nettet eller via personlig networking.
I særdeleshed er Linkedin gået hen og blevet vores tids kundekartotek, hvor vi er i stand til at opbevare data om vores netværk og også skabe nye kontakter.
Adm. direktør Jakob Dalhoff Lokalebasen.dk
Det viser en aktuel brugerundersøgelse fra den store danske udlejningsportal Lokalebasen.dk, som har spurgt omkring 800 af sine samarbejdspartnere om, hvilke kanaler de tiltrækker deres kunder.
I undersøgelsen har Lokalebasen.dk forhørt sig hos både store og mindre ejendomsselskaber og erhvervsmæglere.
Konklusionen er klar: Som anslået rekrutteres blot fem ud 100 kunder gennem avisannoncering. De traditionelle avisannoncers tid synes forbi – de må nu se sig tydeligt distanceret af de nye fremadstormende sociale medier.
– Det er super interessant at konstatere, men det er også den fornemmelse, som vi selv har haft. Det er jo den vej, som samfundet bevæger sig. I særdeleshed er Linkedin gået hen og blevet vores tids kundekartotek, hvor vi er i stand til at opbevare data om vores netværk og også skabe nye kontakter. LinkedIn er et rigtig godt værktøj til at åbne nye kanaler og er utrolig nyttigt for også erhvervs- og eejendomsmæglere, siger Jakob Dalhoff, CEO hos Lokalebasen.dk.
LinkedIn-networking
I en artikel i Jyllands-Posten uddyber Jakob Dalhoff, hvordan også ejendomsbranchen kan blive endnu skarpere til at bruge og lade sig synliggøre på de sociale medier.
– Vi skal sørge for, at vores medarbejdere føler rette incitament og lyst til at brande deres virksomhed. Alle i organisationen skal løfte et fælles ansvar for at sprede deres arbejdsplads’ forskellige budskaber via et professionelt socialt medie som Linkedin. På Lokalebasen.dk tilskynder vi vores ansatte til at føje flere arbejdsrelationer til deres Linkedin-netværk, ligesom vores kommunikationsafdeling sørger for at gøre alle opmærksomme på nye aktuelle opslag, som de opfordres til at dele eller like. Det forudsætter vel at mærke, at vores nyhedsindslag og aktuelle stories vinkles og optræder tilstrækkelig identificérbare, så medarbejderne har lyst til at dele dem med deres personlige netværk, siger Jakob Dalhoff.
Lokalebasen.dks direktør anslår, at en vedkommende nyhedstekst ad denne vej i løbet af ganske kort tid vil kunne nå ud til og lade sig eksponere hos 20-30.000 eller måske endnu flere personer.