CBI Papiruld Danmark skifter navn

I foråret fusionerede CBI Danmark og Papiruld Danmark under navnet CBI Papiruld Danmark. Den førende papirisoleringsleverandør skifter nu navn til NVIRO - CBI Papiruld for at understøtte virksomhedens bæredygtige udvikling og miljørigtige produkter.
Inden fusionen af de to papirisoleringsvirksomheder havde både CBI Danmark og Papiruld Danmark hver især en solid virksomhed med en stærk identitet.
Inden fusionen af de to papirisoleringsvirksomheder havde både CBI Danmark og Papiruld Danmark hver især en solid virksomhed med en stærk identitet.

I april fusionerede de to markedsledende papirisoleringsvirksomheder CBI Danmark i Vildbjerg og Papiruld Danmark i Hillerød under navnet CBI Papiruld Danmark. Nu tager virksomheden skridtet videre i udviklingen og skifter navn til NVIRO – CBI Papiruld. Det nye navn stammer fra det engelske ord ‘environment’ og sætter således fokus på miljø og bæredygtighed, som er virksomhedens kerneværdi.

– Vi er en virksomhed med en stærk grøn identitet, og vores hovedfokus ligger på vores store portefølje af bæredygtige træfiber- og papiruldsisoleringsprodukter. Det ønsker vi i højere grad at afspejle både internt og eksternt, og derfor skifter vi nu navn til NVIRO. På den måde understøtter og viderefører vi også den fremadrettede miljørigtige udvikling, lyder det fra adm. direktør i NVIRO, Jens Engbo Norddal.

Kigger fremad som én samlet virksomhed

Inden fusionen af de to papirisoleringsvirksomheder havde både CBI Danmark og Papiruld Danmark hver især en solid virksomhed med en stærk identitet. Det er ifølge Jens Engbo Norddal et godt udgangspunkt at videreudvikle fra:

– Vi er så privilegerede at have samlet to af de største aktører i branchen, som begge kommer med stærke brands, som de har opbygget gennem mange år. Det er et rigtig godt udgangspunkt at tage afsæt i, og derfor har vi også taget virksomhedens historie med i navnet ved at tilføje CBI Papiruld efter NVIRO. På den måde fortsætter vi udviklingen med respekt for virksomhedens historie, siger han og fortsætter:

– Samtidig ønsker vi med navneskiftet at konsolidere virksomheden yderligere og skabe en ny, stærk fælles identitet og kultur, hvor vi for alvor kan begynde at kigge fremad som én samlet virksomhed. Det baner vej for en ny retning med nye visioner og innovative løsninger, der tager udgangspunkt i vores kerneområde, nemlig miljørigtige isoleringsprodukter.

Virksomhedens hovedfokus ligger på en stor portefølje af bæredygtige træfiber- og papiruldsisoleringsprodukter.
Virksomhedens hovedfokus ligger på en stor portefølje af bæredygtige træfiber- og papiruldsisoleringsprodukter.

Med det nye navn følger også en ny visuel og digital identitet i form af blandt andet ny hjemmeside, mailadresser og ikke mindst logo, der med sin grønne farve og træsymbol fremhæver fokus på bæredygtighed og produkternes oprindelse fra det organiske stof cellulose, der stammer fra træer.

NVIRO er en del af koncernen Nordic Wood Industries, der er en producent og leverandør af træbaserede materialer og præfabrikation til bæredygtigt byggeri i Danmark og udvalgte lande i Nordeuropa. Koncernen beskæftiger samlet 550 medarbejdere med en total omsætning på mere end 700 mio. kr. Nordic Wood Industries’ selskaber dækker på nuværende tidspunkt ni lokationer i både Danmark og udlandet.

Relateret indhold