Fast kurs uden genveje

Den nordiske chef for Knauf Insulation ser tilbage på sit første år i koncernen.
Knauf Insulation er en global virksomhed og førende på markedet både inden for sten- og glasuld. Foto: Knauf/Jan Oscarsson.
Knauf Insulation er en global virksomhed og førende på markedet både inden for sten- og glasuld. Foto: Knauf/Jan Oscarsson.

For Peter Isacsson har der været fuld fart på i godt et år som Nordisk chef for Knauf Insulation. Alt, som han har igangsat hidtil har haft ét mål: at gøre Knauf Insulation til en god samarbejdspartner og et naturligt valg for kunden. Nu ser han fremad.

– Jeg ser to stærke tendenser, en øget anvendelse af løst glasuldsgranulat og mineraluld med endnu lavere lambdaværdi. Det er en udvikling, jeg glæder mig til.

Kunderne vil have energismarte og miljøvenlige løsninger, og entreprenørerne vil have produkter, der gør kunderne tilfredse, og som er enkle at håndtere. Det er stærke tendenser, som jeg byder velkommen.

Peter Isacsson, Nordisk chef, Knauf Insulation

Knauf Insulation er en global virksomhed og førende på markedet både inden for sten- og glasuld. Men da Peter Isacsson blev ansat var Knauf Insulation “et nyt firma” på det nordiske marked. Med forskellige tiltag har han på kort tid øget bevidstheden om Knauf Insulation og deres produkter.

– Vi forsøgte ikke at tage nogen genveje. Det første, vi gjorde, var at iværksætte en stor kundeundersøgelse. Det gav os flere forbedringsforslag, som vi har gennemført, og som har gjort os endnu mere markeds- og kundeorienterede. Knauf Insulation skal være en god samarbejdspartner, det er essensen i det hele, siger Peter Isacsson.

Partnerskab med kunden

Siden han tiltrådt har Knauf Insulation gennemført et omfattende uddannelsesprogram, hvor sælgerne har udvidet deres kompetencer inden for bygningsfysik og konstruktioner. De har også udviklet den forretningsmæssige side af et parterskab med kunden.

Desuden har Knauf Insulation lager i Stockholm, norske Larvik og Vamdrup i Danmark. Det betyder, at hovedparten af Norden kan få leverancer inden for 48 timer. Og der er blevet lanceret nye produkter, som eksempelvis en ny forbedret isolerkniv, et skærebord og en ny facadeplade.

– Vi fik ret hurtigt en positiv reaktion. I efteråret gennemførte vi en kampagne – “Test os” – og fik vi mange positive reaktioner på vores produkters egenskaber.

Fremtidens løsninger

Peter Isacsson har 25 års erfaring i branchen, og han ser to tydelige tendenser inden for isolering.

Løst glasuldsgranulat bliver stadig oftere valget til isolering i åbne bjælkelag og vægge. Glasuld fremstilles også i lettere densitet, men stadig med gode lambdaværdier. Glasulden kan også komprimeres meget, hvilket giver mange plader pr. pakke, samtidig med at materialet er lethåndterligt og bevarer de gode egenskaber med hensyn til akustik og brand.

– Kunderne vil have energismarte og miljøvenlige løsninger, og entreprenørerne vil have produkter, der gør kunderne tilfredse, og som er enkle at håndtere. Det er stærke tendenser, som jeg byder velkommen, og Knauf Insulation er i allerforreste linje for at opfylde den ønskede efterspørgsel.

- Kunderne vil have energismarte og miljøvenlige løsninger, og entreprenørerne vil have produkter, der gør kunderne tilfredse ? og som er enkle at håndtere. Det er stærke tendenser, som jeg byder velkommen, siger Peter Isacsson, Nordisk chef for Knauf Insulation. Foto: Peter Söderström/Knauf Insulation.
– Kunderne vil have energismarte og miljøvenlige løsninger, og entreprenørerne vil have produkter, der gør kunderne tilfredse ? og som er enkle at håndtere. Det er stærke tendenser, som jeg byder velkommen, siger Peter Isacsson, Nordisk chef for Knauf Insulation. Foto: Peter Söderström/Knauf Insulation.

Relateret indhold