Den svenske koncern Skydda, der med en omsætning på over en milliard kroner hører til blandt nordens største leverandører af erhvervsbeklædning og beskyttelsesudstyr, har siden 2011 været repræsenteret på det danske marked. Virksomheden skruer nu op for markedsføringen af koncernens to hovedbrands, L.Brador og Guide, i en langsigtet motorsportssatsning med racingteamet L.Brador-Raceclub.
L.Brador-Raceclub stiller op med to Supertourisme Turbo racere, som køres af teamejer Kim Rødkjær i bil nummer 73 og Kenneth Jensen i bil nummer 44. Derudover stiller teamet med to unge talenter i Formel Ford med den bare 15 årige Christian Rasmussen, som lagde ud med at vinde sit første løb, samt den førende, 17 årige Daniel Lundgaard – søn af den tidligere rally-europamester Henrik Lundgaard.
Ideelt for sponsorer
I Supertourisme seriens anden sæson er feltet vokset til 20 biler, og serien vises live på de regionale tv2-kanaler landet over, og derfor er det et attraktivt udstillingsvindue for sponsorer. Racerne er i øvrigt alle udstyret med passagersæder, hvor sponsorer og kunder kan få lejlighed til lidt af en fartoplevelse.
Raceclub.dk, som Skydda nu er gået ind i, blev etableret af racerkøreren og forretningsmanden Kim Rødkjær i 2009 som en motorsportsbaseret promotion- og eventplatform under hans konsulentvirksomhed Centella. I 2015 stod han sammen med Padborg Park bag introduktionen af det franske racing-koncept Supertourisme Turbo. Supertourisme Turbo er en prototype racerbil, iklædt diverse glasfiber karrosserier. Bilerne er udstyret med en 2-liters, 300 hk turbo-racermotor og har en vægt på 850 kg. Koblet sammen med en fin aerodynamik giver det et tæt race med masser af overhalinger og stikkende turboflammer.
L.Brador-Raceclub’s entre på den danske motorsportsscene skete i et løb i forbindelse med bilfestivalen Danmarks Hurtigste Bil på Padborg Park.