Ny strategi skal gøre Rambøll til global, grøn frontløber

Med et netop præsenteret rekordresultat står Rambøll stærkt til at levere på sin nye koncernstrategi, der skal gøre virksomheden til global førende rådgiver inden for bl.a. CO2-reduktion, ressourcehåndtering og biodiversitet.
- Med vores mangeårige globale ekspertise inden for bæredygtighed på tværs af sektorer og markeder kan vi gøre en varig og positiv forskel, siger koncernchef i Rambøll, Jens-Peter Saul.
- Med vores mangeårige globale ekspertise inden for bæredygtighed på tværs af sektorer og markeder kan vi gøre en varig og positiv forskel, siger koncernchef i Rambøll, Jens-Peter Saul.

I løbet af den seneste femårige strategiperiode er Rambøll vokset 35 % og har opbygget en meget stærk portefølje af rådgivningsydelser inden for bæredygtighed på tværs af alle markeder.

I 2021 afsluttedes den seneste strategi ‘Winning Together’, og i begyndelsen af 2022 lanceredes en ny fireårige strategi ‘The Partner for Sustainable Change’.

Med denne strategi sætter Rambølls retning fra 2022 til 2025 med en modig ambition om at blive en globalt førende rådgiver inden for bæredygtighed ved at hjælpe kunder og samfund med at omstille sig til en bæredygtig fremtid.

– Klimakrisen er ikke til at overse, og konsekvenserne af global opvarmning, ekstreme vejrforhold, ressourceknaphed og tab af biodiversitet begynder at kunne mærkes akut over hele kloden. Bæredygtighed har altid været kernen i vores forretning og med vores nye strategi fokuserer vi al vores globale ekspertise og indsats på at hjælpe kunder og samfund med at omstille sig til en bæredygtig fremtid. Det er vores ambition, at alt hvad Rambøll beskæftiger sig med i 2025 bidrager positivt til en bæredygtig udvikling, siger koncernchef i Rambøll, Jens-Peter Saul, i forbindelsen med præsentationen af virksomhedens regnskab, der både satte rekord i omsætning og indtjening.

Fokus på fire bæredygtighedstemaer

Den nye strategi betyder, at Rambøll fremover på alle projekter vil tilbyde kunderne alternative løsninger til, hvordan de kan forbedre bæredygtigheden på deres projekter og vil arbejde meget tæt sammen med kunder og samarbejdspartnere for, at de kan drage fordel af Rambølls viden, innovationskraft og designekspertise på området.

Rambøll vil fokusere på fire bæredygtighedstemaer: CO2-reduktion, udvikling af bæredygtige byer og samfund, der er gode at leve i, ressourcehåndtering og cirkulær økonomi samt biodiversitet.

Alle er områder, som er afgørende for at forandre samfundet i en bæredygtig retning og områder, hvor koncernen kan gøre en afgørende forskel. Ambition er at blive en global førende rådgiver inden for de fire temaer og at blive verdens førende rådgivervirksomhed inden for den grønne energiomstilling:

– Disse fire temaer vil definere, hvor vi investerer, og de kunder og projekter, vi prioriterer, siger Jens-Peter Saul.

– Det er en modig strategisk retning, og der vil uden tvivl opstå udfordringer undervejs. Men det er ikke i vores DNA at stå på sidelinjen og se verden passere forbi. Kun ved at anvende verdens skarpeste hjerner kan vi løse samfundets sværeste udfordringer, og med vores mangeårige globale ekspertise inden for bæredygtighed på tværs af sektorer og markeder kan vi gøre en varig og positiv forskel, siger han.

Relateret indhold