MobilePay Business
- Virksomheden registrerer sin placering, så kunder i nærheden nemt kan finde virksomhedens navn og mobilnummer, når de skal gennemføre en betaling.
- Virksomhedens logo kan vises i appen.
- Data om betalinger kan eksporteres til et regneark.
Håndværkerne oplever det dagligt: Opgaven er fuldført, og kunden er glad. Man siger pænt farvel, og så venter bøvlet. En travl og glemsom kunde har ikke fået betalt regningen, og der må sendes en rykker ud. Det koster tid, og det koster penge. Men disse oplevelser kan nu blive fortid i håndværkerbranchen. Løsningen hedder MobilePay Business.
Stor effekt
I appen MobilePay Business taster kunden håndværkerens telefonnummer og beløbsstørrelsen ind. Herefter godkendes der, og betalingen er gennemført. I en pressemeddelelse fra Dansk Byggeri udtaler projektchef Jørn Jensen, at der ikke er tvivl om, at betalingen via smartphone giver store fordele for den enkelte virksomhed.
Hvis de små- og mellemstore virksomheder landet over tager løsningen til sig, står vi med en mere produktiv branche.
Jørn Jensen Projektchef, Dansk Byggeri
– Jeg taler ofte med virksomheder, der har penge ?ude at svømme? hos kunden. Virksomhederne bruger lange eftermiddage på inkasso og administrationsbøvl. Det koster likviditet og godt humør. Via eksempelvis MobilePay Business kan håndværkerne få afviklet betalingen, inden de går fra kunden. Virksomheden slipper for at lege bank, og fokus kan rettes mod kerneopgaven; det gode håndværk ude hos kunden, sider han.
Jørn Jensen oplyser tilmed, at flere og flere virksomheder hopper på den elektroniske betalingsvogn. Han håber dog, at udviklingen kommer endnu mere op i tempo.
– Hvis de små- og mellemstore virksomheder landet over tager løsningen til sig, står vi med en mere produktiv branche. Det er endda pærenemt at oprette den mobile betalingskonto. Så vi taler om en lille løsning med en stor effekt, siger Jørn Jensen.