20 procent i 2020. Så stor en vækst i omsætningen har salgsdirektør Peter von der Hude oplevet i Lemvigh-Müllers 23 håndværkerbutikker.
Årsagen er tostrenget, fortæller han, og det skyldes dels høj aktivitet i byggebrancen, dels at Lemvigh-Müller investerer massivt i butikkerne.
Og festen er ikke slut – i 1. kvartal af 2021 år har butikkerne haft en omsætningsvækst på hele 21 procent i forhold til samme tidspunkt i rekoråret 2020. Væksten er også resultat af et intensiveret kundefokus – der er fulgt op af massive investeringer.
– Vi investerer et tocifret millionbeløb i udviklingen af vores butikker med den gode kundeoplevelse som omdrejningspunkt. Den skaber vi ved at lytte til vores kunders ønsker og behov i forhold til beliggenhed, indretning, service og sortiment, siger Peter von der Hude, salgsdirektør for Lemvigh-Müllers håndværkerbutikker.
Helt konkret har alle butikkerne udvidet sortimentet med mange tusind varenumre. Hvilke nye varer, der er kommet på hylderne i de enkelte butikker, er besluttet i dialog med lokale kunder.
Hurtigt ind, hurtigt ud
Desuden har man i Lemvigh-Müller i tæt samarbejde med kunderne udviklet et nyt, visuelt indbydende butikskoncept, som gør det nemt for de travle håndværkere at navigere rundt mellem varereolerne, så de hurtigt kan få de produkter, der er brug for – og komme videre med opgaverne.
Konceptet bliver rullet ud i Lemvigh-Müllers butikker i forbindelse med nyåbninger og ombygninger og kan foreløbig opleves i Køge, Hillerød og Aarhus.
De næste i rækken er håndværkerbutikken i Gladsaxe, som efter planen står klar til september. Den bliver 250 kvadratmeter større, går fra 10.000 til minimum 12.000 varenumre og udvider fra 35 til 80 p-pladser, fortæller Peter von der Hude.
– Vi ønsker at øge vores tilstedeværelse i de større byer – med hovedfokus på København og omegn. Vi ser både på udvidelser og nyåbninger. Med den aktivitet, der er i byggebranchen særligt i hovedstadsområdet, har butikken i Gladsaxe stor strategisk betydning for os, og her forventer vi ekstra høj vækst.