Flere byggevirksomheder på sociale medier

Byggeriets virksomheder er for alvor ved at komme op på beatet, viser nye tal fra Danmarks Statistik - og de fleste af virksomhederne bruger medierne til markedsføring.
De sociale medier spiller en stadig større rolle for mange virksomheder. Foto: Colourbox.
De sociale medier spiller en stadig større rolle for mange virksomheder. Foto: Colourbox.

Danmarks Statistik har offentliggjort tal for virksomhedernes brug af it. Her ses det, at anvendelsen af sociale medier stiger. Det er nu knap halvdelen af landets virksomheder, som anvender sociale medier.

Helt så højt er byggeriet ikke, men udviklingen går her stærkere. I dag anvender næsten hver tredje af landets bygge- og anlægsvirksomheder sociale medier. Det er en ganske markant stigning i forhold til i 2013, hvor det blot var hver femte virksomhed i bygge- og anlægsbranchen, som anvendte de sociale medier.

– Gennem det sidste år er der sket en markant stigning i andelen af virksomheder i bygge- og anlægsbranchen, som anvender sociale medier. Man er således i færd med at indhente de andre brancher, og er faktisk ikke langt fra industrien. Hvor 59 procent af virksomhederne i bygge- og anlægsbranchen sidste år anvendte de sociale medier til at markedsføre sig selv, er det tal nu oppe på 69 procent. Der hersker således ikke meget tvivl om, at i en presset branche søger virksomhederne nye veje til at få ordrer i bogen, siger Andreas Fernstrøm, chefkonsulent i Dansk Byggeri

Relateret indhold