En stor succes: Byggeri’23 blev den mest besøgte i 13 år

I sidste uge tiltrak messen i Fredericia op mod 28.000 besøgende fra hele landet. Ifølge arrangørerne vidner det om en stor lyst i branchen til at samles på tværs af producenter og byggefagfolk.
Da messen lukkede fredag aften, var besøgstal på 27.932, hvilket gør messen til den mest besøgte siden 2010.
Da messen lukkede fredag aften, var besøgstal på 27.932, hvilket gør messen til den mest besøgte siden 2010.

Flere end 300 udstillere inden for byggeriet stod parat til at tale med de mange besøgende fagfolk om nye produkter og løsninger, da Byggeri’23 åbnede dørene tirsdag i sidste uge i Messe C.

Fredag aften lukkede messen, og her var besøgstal på 27.932, hvilket gør messen til den mest besøgte siden 2010.

– Vi er meget stolte af årets messe og det flotte besøgstal. Den store tilslutning vidner både om, at der er en stor lyst i branchen til at samles på tværs af producenter og byggefagfolk – og at der er et behov for, at vi kan mødes fysisk, skabe relationer og se, prøve og tale om nye produkter og løsninger, siger Palle Thomsen, adm. direktør hos Brancheforeningen Danske Byggecentre.

Læs også: Byggeri’23 tager imod – 300 udstillere, konkurrencer og faglige seminarer om bæredygtighed

Han fortæller videre, at det høje besøgstal i høj grad skyldes medlemmerne – landets byggecentre:

– Med flere end 300 busser kørte de et rekordantal af deres kunder til årets messe, og her blev de mødt af de mange engagerede udstillere, som virkelig har ydet en flot indsats og skabt rammerne for en fantastisk messe. Vi har igennem hele messen fået rigtig mange, positive tilbagemeldinger fra besøgende såvel som udstillere, så jeg tillader mig at kalde Byggeri’23 en stor succes.

Læs også: Byggeri’23: Leverandør vinder ny pris for genanvendelse af facader

Hos byggematerialekoncernen Saint-Gobain var der på årets messe et ekstraordinært stort fokus på bæredygtighed. Her var der blandt messestandene for koncernens virksomheder skudt et nyt bæredygtighedsområde op, som målrettede sig til de udførende håndværkere.

– Det har været positivt at være tilbage på messen og få mulighed for at tale med de mange forskellige faggrupper i byggeriet. Bæredygtighed og dokumentationskrav kommer til at fylde meget mere i byggeriet – og for de udførende håndværkere – og her vil vi som materialeproducent gerne være med oplyse og uddanne byggefagfolket, så de er i stand til at træffe de bedste beslutninger, siger Marit Petersen, marketing communication manager hos Saint-Gobain Danmark, og tilføjer:

– Specielt den yngre generation har vist stor interesse for vores bæredygtighedsområde, så det er et arbejde, vi vil fortsætte med, så vi kan få alle med.

Messen afholdes hvert andet år og vender altså tilbage i 2025.

Relateret indhold