Fra Sim City til Cembrit City. Der er ikke så langt fra det klassiske PC-spil til materialeleverandørens nye satsning, som man måske skulle tro.
Som navnet antyder, har Cembrit nemlig gjort det muligt for brugere at bevæge sig frit rundt i et virtuelt bymiljø, hvor Cembrits facadeprodukter er udstillet i forskellige byrum bygget op omkring temaer som bæredygtighed, urbanisme, nybyggeri og transformation.
Ambitionen er, at både private og professionelle på en ny måde kan gå på opdagelse i Cembrits produktportefølje og facadedesigns:
– Vi vil altid gerne være tæt på vores kunder og inspirere med idéer til, hvordan vores produkter kan anvendes i forskellige typer projekter. Med Cembrit City gør vi det enkelt at søge inspiration til anvendelse af vores produkter, da det dermed bliver nemmere at forestille sig, hvordan de ser ud i forskellige miljøer, fortæller Marketing Manager hos Cembrit, Anette Brunsgaard Tymm.
Digitaliseringen fortsætter
Cembrit City lanceres i en tid, hvor digitale løsninger vinder stadig stigende indpas i byggebranchen.
For Cembrit har det derfor været naturligt at følge den digitale udvikling ved at lancere det virtuelle showroom:
– Der tales meget om digitaliseringen af byggebranchen. Det gælder dels den professionelle del af markedet, hvor blandet andet det store bæredygtighedsfokus fortsat skubber til udviklingen af digitale værktøjer som BIM og Virtual Reality. Men det gælder også den private del af branchen, hvor flere og flere forbrugere efterspørger digitale løsninger til eksempelvis fremvisning af byggematerialer. Og det er blandt andet én af grundene til, at vi har udviklet Cembrit City, lyder det fra Anette Brunsgaard Tymm.
Cembrit City er tilgængelig for alle interesserede, der har lyst til at udforske det digitale byrum, og kan findes her.