Fremtoning kan give udtryk for mange ting.
Dette er især relevant, når du får besøgende i din virksomhed. Det kan fx være kunder, leverandører, samarbejdspartnere, investorer og meget mere.
Når de besøger din virksomhed, vil du selvfølgelig gerne tage dig godt ud. Du har sikkert fundet det stive puds frem og pudset skoene for at se præsentabel ud.
Det er også en rigtig god start, men hvad med din virksomheds fremtoning?
Derfor kan virksomhedens fremtoning have en stor betydning
Halter det lidt med, at din virksomhed er så præsentabel, som du er, kan det have en påvirkning for din virksomheds økonomi.
En forkert fremtoning kan give det forkerte indtryk af virksomheden. Dine besøgende vil måske danne sig et indtryk af virksomheden, blandt andet baseret på virksomhedens fremtoning.
Er virksomheden ikke særlig præsentabel, vil det højest sandsynligt have en negativ effekt på gæsternes opfattelse af den og dermed den fremtidige kontakt med dig.
Har du efterhånden erfaret, at dette er tilfældet, kan det være på tide at få iværksat en mindre eller større renovering af din virksomhed for at hjælpe dig på rette kurs igen.
Hvor dyrt, det bliver, afhænger af, hvor slemt det står til. Måske er der behov for et lån eller at skyde flere penge ind i virksomheden som en investering i den fortsatte drift. På Moremoney kan du læse mere om lån.
Udendørsarealerne er det første de besøgende møder
Når du får besøgende til din virksomhed, vil det første de møder være udendørsarealerne. Alt efter hvor din virksomhed er placeret, kan der være både store eller mindre udendørsområder, der kræver pleje.
Hvis du gerne vil give et godt indtryk fra start, er det her, du skal sætte ind først. Det behøver ikke at være den helt store renovering. Hvis der er ryddeligt, kommer du langt.
Der skal ikke ligge alle mulige ting, der flyder og sender et forkert signal. Har du græsarealer, er det en god idé at få dem slået regelmæssigt. Hvis du ikke kan holde din græsplæne nogenlunde nede, hvad siger det så ikke om din måde at drive din virksomhed på.
Vil du gerne sende et ekstraordinært udtryk til besøgende fra start, skal du gøre lidt mere ud af dit udeområde. Det kan bl.a. være forskellig beplantning, springvand, statuer og lignende. Det er ikke en nødvendighed, men det kan være en måde at gøre lidt ekstra ud af det på.
Renovering af bygninger
Når de besøgende er nået frem til hoveddøren, kan bygningens tilstand være det næste sted, der trænger til en kærlig hånd. Har din bygning behov for en klat maling, eller kræver facaden en større omgang, er det en fordel at få fikset.
Det kan give et ærgerligt udtryk til virksomheden, hvis det ligner, I holder til i noget, der ligner forladt byggeri. Det kan sende det forkerte signal om din virksomhed og afskrække nogen fra at lave forretning med jer.
Renovering af lokaler
Hvis du har styr på udearealer og din ejendom, er du allerede nået et godt stykke. Dine besøgende har allerede dannet sig et godt førstehåndsindtryk af din virksomhed.
Det hele kan dog falde til jorden, hvis bygningen indvendigt ikke matcher det udvendige. Dine lokaler skal fremstå professionelle. Det betyder, at du skal vise dine besøgende et godt miljø for at lave forretninger med dig.
Det er en god idé at have lokaler, hvor der er gjort noget ud af det. Det betyder, at du skal have et godt mødelokale, der er større end et kosteskab. Er der ikke plads til nok mennesker, kan det blive et meget akavet møde, hvor I sidder lidt for tæt.
Det kan give et dårligt indtryk til mødet, hvis det ikke føles nær så professionelt, hvis der fx ikke er mulighed for at sidde over for hinanden og tale forretninger. En klat maling og nogle ordentlige møbler kan gøre meget.
Igen er det vigtigt, at de forskellige lokaler passer til deres formål, når det kommer til størrelsen. Viser du, at du har gjort noget ud af dine lokaler, viser du din virksomhed fra en rigtig god side, der kan gøre en forskel på bundlinjen og give dig succes i byggebranchen.