Håndværkere får gratis app til fakturering og ordrestyring

Minuba Aps lancerer en app, som skal gøre hverdagen nemmere for små håndværks- og servicevirksomheder.
Minuba vil hjælpe håndværkere med at drive en professionel forretning, og vi ser netop, at evnen til at skabe en forretning starter med et godt online værktøj, siger adm. direktør for Minuba, Casper Hassø Nielsen. Foto: Minuba.
Minuba vil hjælpe håndværkere med at drive en professionel forretning, og vi ser netop, at evnen til at skabe en forretning starter med et godt online værktøj, siger adm. direktør for Minuba, Casper Hassø Nielsen. Foto: Minuba.

Minuba

  • Minuba er en af Danmarks førende softwarevirksomheder indenfor professionelle ITsystemer til håndværkere og servicevirksomheder.
  • Minuba arbejder for at gøre en forskel i håndværks- og servicebranchen, ved at hjælpe håndværkerne med at digitalisere deres virksomhed, og dermed drive en mere professionel forretning.
  • Virksomheden er baseret i Kgs. Lyngby og blev etableret i 2010.

Nu kan de små håndværksvirksomheder glæde sig over en gratis version af appen Minuba Go! med op til to brugere af det online fakturerings- og ordrestyringssystem.

Med appen får små håndværksvirksomheder blandt andet mulighed for at oprette tilbud og ordrer, administrere og registrere timer og materialer samt udarbejde og sende fakturaer direkte til kunden. Ligesom man kender det fra Minuba i dag.

Alle data i én lomme

Minuba Go! gør det nemmere at holde styr på forretningen for nystartede og mindre håndværksvirksomheder. Den gratis adgang til professionel fakturering og ordrestyring betyder, at håndværkeren nu har alle informationer samlet i én app i lommen. Han skal derfor ikke rode rundt efter gamle noter eller krøllede arbejdssedler, når han skal ud til kunderne og udføre arbejdet.

I hverdagen vil håndværkeren bare skulle logge ind i Minuba Go! og gå ind i sit “Overblik” for hurtigt at finde ud af, hvor han skal hen den dag, samt hvilken type arbejde han skal udføre. Når han er ude på opgaven, vil han hurtigt kunne registrere sine timer og materialer i sin app, samt tilgå dokumentation og udfylde kvalitetssikringsdokumenter. Når han har udført arbejdet hos kunden, er sagen klar til at blive faktureret med det samme.

Håndværkerne får altså mulighed for at effektivisere deres virksomhed igennem hele værdikæden og kan vækste deres forretning samtidig med, at de slipper for alle papirbunkerne.

Relateret indhold