Hos GSV Materieludlejning er digital strategi blevet en central del af klimaindsatsen, og nu kan gevinsterne måles både i CO2 og kroner, lyder det fra virksomheden.
Sammen med det digitale bureau Adapt Agency har GSV reduceret maskinernes tomgangstid med 8 %, øget omsætningen med 8 mio. kroner og senest sænket energiforbruget i driften af virksomhedens digitale platforme med 20 %.

Cowi opretter ny direktørstilling og udnævner erfaren profil
– Digitaliseringen af vores udlejning og serviceydelser har vist sig at være en forretningskritisk beslutning, der gavner både vores kunder, vores egen forretning og klimaet, siger Peter Fritzbøger, der er direktør for kommerciel udvikling i GSV Materieludlejning.
App, webshop og ny platform
I 2019 begyndte samarbejdet mellem GSV og Adapt Agency med lanceringen af materieludlejerens første booking-app og webshop. Siden er platformen blevet udvidet med funktioner som NFC-scanning, CO2-dashboard, energidata fra byggepladsskur og low-emission-produktvisning.
Sidste år tog virksomheden så endnu et digitalt skridt med flytning af webshop, kundeportal og app til en ny, optimeret platform, der bruger markant mindre energi og giver hurtigere svartider for kunderne.

Hofor indgår aftale om CO2-fangstanlæg ved Amagerværket
Samarbejdet mellem de to parter er fortsat ind i 2025, da Adapt tidligere på året fik udviklet en Customer Data Portal til GSV, hvor deres kunder kan hente egne data fra MitGSV og integrere dem direkte i deres egne BI-systemer, samt klimastyring med automatisk natsænkning, der gør det muligt at sænke temperaturen i byggepladsskur automatisk uden for arbejdstid.