Manden bag MS-RT er den nu 62-årige tidligere rallykører Malcom Wilson, der har kørt det meste af sin karriere i Fords rallybiler. Gennem tiden er det blevet til to verdensmesterskaber i rally, 52 etapesejre i WRC og flere end 200 podiepladser.
Denne historie følger med i købet af en MS-RT Transit Custom. Men det mest interessante er selvfølgelig resultatet af den heftige styling.
Karrosseri-tuningen omfatter en dyb frontspoiler, sidepoilere og brede skærme, der indrammer de mørke alufælge, som fås i 18 og 20 tommer. Der sluttes af med hækspoiler og dobbelt sportsudstødning.
Undervognens Eibach-fjedre sænker bilen og gør den strammere og mere responsiv. Fjedrene er designet, så den oprindelige nyttelast er bevaret.
I kabinen er der MS-RT-sæder med nappa og ruskind. Det opsigtsvækkende sportsrat har kulfiberindlæg i ratkransen, og hele interiøret er i øvrigt stylet med MS-RT-logoer i måtter og instrumenter.
Alt det øvrige udstyr er som i de tungest apterede varianter i Custom-programmet, og i maskinrummet ligger en to-liters EcoBlue-motor med 405 newtonmeter og 170 HK.
Med sådan en holdende ved firmadomicilet kan man da godt glæde sig til næste arbejdsdag.
Desværre må man over i højre side for at komme om bag rattet og et smut til England for at skrive slutseddel.