Overhaling til Master

Renault Master lander i Danmark senere på året i en faceliftet udgave.
Faceliftet er synligt i fronten, der er højere og stejlere foruden at have et større luftindtag til de mere miljøvenlige motorer.
Faceliftet er synligt i fronten, der er højere og stejlere foruden at have et større luftindtag til de mere miljøvenlige motorer.

Renaults 3,5-tonner hedder Master, og den kommer nu igennem et tiltrængt facelift, der skal bringe den up to date på miljø og sikkerhed.

Under hjelmen har Renault pudset 2,3-liters motoren af, så den lever op til de nyeste miljøkrav – det vil sige Euro 6D-Temp. I følge Renault betyder det, at bilen nu skal bruge 1 liter mindre pr 100 kørte kilometer.

Interiøret har fået en overhaling. Infotainment-systemet fungerer med både Apple og Android.
Interiøret har fået en overhaling. Infotainment-systemet fungerer med både Apple og Android.

Den stærkeste udgave leverer 400 newtonmeter og 180 hk, og der bliver valg mellem en 6-trins manuelt gear og 6-trins automatik.

Sikkerheden tilgodeses med for eksempel sidevindsassistent, vognbaneassistent og bakkamera.

Andre tilgængelige systemer er Blind Spot Detection, Rear View Assist, parkeringsadvarsel og Trailer Swing Assist.

Den nye Master vil kunne fås med bakkamera.

Automatisk nødbremse bliver også en option, men om Renault sætter den på listen over standardudstyr som i f.eks. MAN TGE vides endnu ikke.

Interiøret er der også arbejdet med. En udtræksplade over handskerummet kan fungere som bord, og selve handskerummet er udformet som en skuffe, der trækkes ud.

Mellem sæderne kan man docke sin tablet, og infotainmentsystemet kan kommunikere med såvel Android som Apple.

Skærmen til bakkameraet sidder på bakspejlets plads.

I lastrummet er der kommet bedre LED-belysning, men ellers er alt ved det gamle her.

Faceliftet ses i det ydre i fronten, der er blevet højere og stejlere og prydes af et nyt stort luftindtag. Fronten har også fået sin egen LED-signatur.

Chassisudgave med enkeltkabine og fabriksmonteret alulad.
Chassisudgave med enkeltkabine og fabriksmonteret alulad.
Chaufføren kan sætte sig på passagersædet og trække pladen ud som frokostbord. Det er godt tænkt, men der bliver ikke plads til passagerairbag'en.
Chaufføren kan sætte sig på passagersædet og trække pladen ud som frokostbord. Det er godt tænkt, men der bliver ikke plads til passagerairbag’en.

Relateret indhold