Pickup-modellen Isuzu D-Max kan nu fås med en ekstra lang chassisramme. Den forlængede ramme gør det muligt at sætte et ekstra langt lad på bilen.
René Andersen fra Isuzu-importøren påpeger, at formålet simpelthen er at øge bilens anvendelses-muligheder.
Og det er en af de helt store strækøvelser, der er tale om. Chassisrammen forlænges med intet mindre end 81 cm, og det betyder, at der kan monteres et lad, der er 120 cm længere end standardladet.
D-Max fås med enkeltkabine, forlænget kabine og mandskabskabine – og forlængelsen af chassisrammen tilbydes til alle tre varianter.
Udgaven med forlænget kabine hedder “Extended Cab”. Et normalt lad måler 1,8 meter, men med forlænget chassisramme kan denne variant monteres med et lad, der er 3 meter langt.
Varianten med enkeltkabine hedder “Single Cab”, og et standardlad til denne måler 2,3 meter. Med forlænget ramme kan den forsynes med et lad på hele 3,5 meter.
Udgaven med dobbeltkabine hedder “Crew Cab”, og den har et beskedent standardlad på 1,5 meter. I forlænget udgave kan den forsynes med et lad på 2,7 meters længde.
At forlænge undervognen på en bil involverer tests og afprøvninger, inden ombygningen kan blive godkendt af Færdselsstyrelsen.
En forlængelse af chassisrammen skal lægges oven i bilens standardpris. Forlængelsen koster 30.000 kr. plus moms. Hertil kommer et lad, der koster fra 20.000 kr. plus moms.