Offroader og kassevogn

Første ombyggede L200 er klar i Norge.
Kassen rummer ca. 4,5 kubikmeter, og sidedørene kan fungere som ly for regnen.
Kassen rummer ca. 4,5 kubikmeter, og sidedørene kan fungere som ly for regnen.

Skal du frem under de mest umulige forhold, er der ingen kassevogne, der kan klare opgaven. Men Mitsubishi og virksomheden Axess Logistics tilbyder en løsning.

Den går ud på at fjerne fabriksladet fra en L200 og erstatte det med en kasse af polypropylen med en ramme i aluminium.

Og wupti har man en kapabel offroader med et regulært lastrum, der kan anvendes til transport af materialer og indrettes til opbevaring af værktøj.

I udvendige mål er kassen 230 cm lang, 180 cm bred og 110 cm høj. Det svarer til godt 4,5 kubikmeter. Kassen kan udstyres med blandt andet forskellige tagsystemer, en stige for adgang til taget samt ekstra lys.

Desuden kan de store sidedøre fungere som regnly, når man har lukket dem op

Den første ombyggede L200 står i Norge. Det var nemlig den norske Mitsubishi-importør, som henvendte sig til Axess Logistics afdeling i Drammen, som herefter foretog ombygningen.

Virksomheden har også en dansk afdeling i Fredericia, hvor bilen kan bestilles. Ombygningen til det danske marked vil foregå i Malmø.

Endnu er der ingen danske priseksempler, men en ombygning vil koste hvad der svarer til ca. 65.000 norske kroner.

Relateret indhold