Yes we Cannes

Danskerne er både synlige og populære ved ejendomsmessen MIPIM i Cannes. Ikke mindst Greater Copenhagen standen under Copenhagen Capacitys ledelse er meget besøgt.
I år er det 21. gang i træk, Christoph Wiese deltager på ejendomsmessen MIPIM. Foto: Torben Jastram.
I år er det 21. gang i træk, Christoph Wiese deltager på ejendomsmessen MIPIM. Foto: Torben Jastram.

I disse dage er den franske middelhavsby hjemsøgt af aktører i ejendomsbranchen fra det meste af verden. I alt 21.000 personer er tilmeldt de fire dages messe, og omkring 700 af dem er danske – hvoraf mange deltager gennem den ‘danske’ stand, som Copenhagen Capacity arrangerer.

Messen foregår for 26. år i træk, og den er vokset meget siden begyndelsen i 1991. Det gælder også det danske islæt.

I 1996 tog jeg og en kollega fra Copenhagen Capacity herned med en lille stand, hvor vi serverede dansk øl og næsten konstant og meget højt spillede ‘Copenhagen Dreaming’ med Loveshop.

Salgschef Christoph Wiese Cubrix Property Advicers

Dagens Byggeri har mødt salgschef Christoph Wiese fra Cubrix Property Advicers, som i år er med for 21. gang i træk. Han var blandt de første danskere, der tog til MIPIM. Det var i 1996, hvor han på daværende tidspunkt var ansat hos Copenhagen Capacity.

Loveshop og Carlsberg

– Det var nogle erhvervsmæglere, der gjorde os i Copenhagen Capacity opmærksomme på, at MIPIM var ved at udvikle sig til noget interessant. Så i 1996 tog jeg og en kollega fra Copenhagen Capacity herned med en lille stand, hvor vi serverede dansk øl og næsten konstant og meget højt spillede ‘Copenhagen Dreaming’ med Loveshop, fortæller han med et smil.

Dengang var der blot 3.000 deltagere på messen og næsten ingen danskere. Men siden er Copenhagen Capacitys stand vokset markant.

– Allerede året efter havde vi en dansk kok med, som servere små danske specialiteter. Det var helt nyt dengang, siger han.

Malmø med på vognen

Copenhagen Capacity har løbende fundet nye samarbejdspartnere som har været med til at udvikle standen, og for nogle år siden kom Malmø med. Fra 2016 er den markedsført under det nye brand, Greater Copenhagen. Standen er for øvrigt flere gange i årenes løb blevet kåret til MIPIMs bedste stand.

For Christoph Wiese har det været naturligt at vende tilbage år efter år, også efter han forlod Copenhagen Capacity.

– Jeg har tidligere været her med Ørestadsselskabet og home Erhverv, og i mit nuværende job hos Cubrix Property Advicers. Vi er her for at møde danske og internationale kunder. Hjemme i København er vi et lille firma, så vi tager naturligvis derhen, hvor vores kunder er, siger han.

Relateret indhold