Kemp & Lauritzen vil være landets førende digitale og grønne teknikpartner, og ansatte derfor for et år siden en ny direktør for forretningsudvikling, der skal sørge for netop det – på tværs af forretningens enheder.
Teknikentreprenøren, der leverer løsninger inden for el, VVS, ventilation og køl, har igennem de senere år taget afgørende strategiske skridt i forhold til arbejdet med bæredygtighed, digitalisering og den grønne omstilling, og har nu valgt at rebrande virksomheden, der beskæftiger knap 2.900 medarbejdere.
Derfor lancerer virksomheden en ny visuel identitet med nyt logo og nye farver, der skal understrege, at teknikentreprenøren hver dag er med til at gøre den grønne omstilling til virkelighed.
Adm. direktør Peter Kaas Hammer fortæller:
Læs også: Diversitets-projekt i millionklassen: Kemp & Lauritzen vil flytte branchen og sig selv
– De tekniske kompetencer, som vi besidder i Kemp & Lauritzen, er afgørende for den grønne omstilling, som er vigtig for os selv, og generationerne efter os. Vi er vores samfundsansvar bevidst, og derfor er det et mål for os aktivt at være med til at gøre den grønne omstilling til virkelighed, siger han.
En markant mere bæredygtig og digital retning
Kemp & Lauritzen har været igennem en strategisk udvikling de senere år, og har bl.a. indgået strategiske partnerskaber med nogle af Danmarks største og stærkeste virksomheder.
Blandt de indgåede partnerskaber er eksempelvis et med Norlys i forhold til at opføre ladeløsninger til elbiler i hele Danmark.
– Vi har gennemgået en udvikling, der betyder, at tilbuddet til vores kunder, har flyttet sig i en markant mere bæredygtig og digital retning. Med vores nye brand ønsker vi at gøre det endnu mere tydeligt, at vi er en virksomhed, der gør en reel forskel, siger Peter Kaas Hammer.