Knauf oplever stor interesse for BIM-objekter

Knauf Insulation øger sit indhold på BIMobject med blandt andet skræddersyede digitale løsninger til det norske og danske marked.
Der har indtil videre været 8.000 downloads af Knaufs BIM-objekter på BIMobject. Pressefoto.
Der har indtil videre været 8.000 downloads af Knaufs BIM-objekter på BIMobject. Pressefoto.

Knauf Insulation har udbygget indholdet i BIMobject – hvor man kan downloade producentspecifikke BIM-objekter gratis – i etaper. Nu er objekterne blevet gjort tilgængelige i Norge og Danmark, og derudover er der kommet 67 nye BIM­objekter. De fleste af disse er danske BIM­objekter til fundamenter, ydervægge, gulve og lofter, mens de øvrige er svenske kompletteringer af tunge konstruktioner.

– Nu har vi et godt sæt BIM­objekter til Sverige, Danmark og Norge. I BIM kan vores kunder nu finde digitaliserede BIM­objekter på de mest efterspurgte produkter og løsninger på de respektive markeder. Der kan naturligvis komme flere kompletteringer, alt efter hvad markedet efterspørger, og hvis vi selv lancerer nye produkter, siger teknisk chef hos Knauf Insulation Nordic, Kenneth Ingemarsson.

Vores satsning på BIM har været en succes. På halvandet år har vi noteret næsten 40.000 visninger og næsten 8.000 downloads.

Kenneth Ingemarsson Teknisk chef, Knauf Insulation Nordic

I september 2014 lancerede Knauf Insulation de første produkter i BIMobject med tilhørende tekniske specifikationer. Til isolering er det blandt andet U­værdi og lydisolering. Herfra kan arkitekter, bygherrer og entreprenører allerede inden selve byggeriet skabe en 3D­model, der indeholder hver eneste detalje i konstruktionen, lige fra eksempelvis isoleringen til møblerne i stuen. De digitale objekter indeholder præcise data om hver eneste detalje, og om hvordan det enkelte objekt påvirker den overordnede model.

– Vores satsning på BIM har været en succes. På halvandet år har vi noteret næsten 40.000 visninger og næsten 8.000 downloads, siger Kenneth Ingemarsson.

Relateret indhold