Fre regnskabet
- Bruttofortjeneste: 36,6 mio. kr. (26,0 i 2014)
- Årets resultat: 11, 6 mio. kr. (4,9 i 2014)
- Egenkapital: 27,5 mio. kr. (21,8 i 2014)
- Antal medarbejdere: 118 (108 i 2014)
Det seneste regnskabsår blev med et overskud på 11,6 millioner kroner det bedste i elinstallationsvirksomheden Høyrup & Clemmensens hundredårige historie. Og det har udløst ekstraordinær bonus til de 118 medarbejdere. Overskuddet er mere end fordoblet i forhold til 2014, hvor resultatet endte på 4,9 mio. kroner.
– Resultatet tager udgangspunkt i et højt aktivitetsniveau. Derudover har vi har reduceret vores spildtid ganske betragteligt, så vi nu fakturerer størstedelen af arbejdstimerne. Vi har minimeret sygdom og haft en kritisk tilgang til vores entreprisemarked. Vi tager kun de opgaver, som vi har ressourcer og kompetencer til, fortæller Tom Lindquist, der er administrerende direktør i Høyrup & Clemmensen.
Vi har minimeret sygdom og haft en kritisk tilgang til vores entreprisemarked. Vi tager kun de opgaver, som vi har ressourcer og kompetencer til.
Adm. direktør Tom Lindquist Høyrup & Clemmensen
Den ekstraordinære bonus vækker glæde blandt virksomhedens elektrikere og elinstallatører, der tager den ekstra check som et klap på skulderen.
– Vi er glade for at blive belønnet og værdsat. Jeg havde bestemt ikke regnet med en bonus, men vi ser det som ros fra ledelsens side, siger Danni Skov, der er tillidsrepræsentant i virksomheden.
Intelligente investeringer
Elinstallationsvirksomheden har ifølge direktøren i 2015 formået at hæve dækningsbidraget, mens kapacitetsomkostningerne er holdt på samme niveau. Det forbedrer resultatet for Høyrup & Clemmensen, der specialiserer sig i sikringsanlæg og bygningsautomation.
– Vi vil finde værdiskabende løsninger for kunderne. Vi skal differentiere os, og vi vil positionere os på markedet for teknologiske løsninger. Vi må erkende, at vi ikke kan montere stikkontakter, der sidder mere lige end konkurrenternes, men vi kan differentiere os med intelligente installationer der skaber værdi for kunden, siger Tom Lindquist.