Hultafors Group iklæder sig tre nye tøjmærker

De tre skandinaviske brands af arbejdstøj, Fristads, Kansas og Leijona, er nu en del af Hultafors Group. Handlen er godkendt.
Konkurrencemyndighederne har godkendt handlen, som samler de tre brands inden for arbejdstøj under samme paraply. Illustration: Hultafors Group.
Konkurrencemyndighederne har godkendt handlen, som samler de tre brands inden for arbejdstøj under samme paraply. Illustration: Hultafors Group.

– Fristads, Kansas og Leijona er i en god udvikling, og der er i den seneste tid blevet foretaget betydelige investeringer på nøglepositioner. Opkøbet fra Hultafors Group er en gylden mulighed for vores brands til at fortsætte deres udvikling sammen med en stærk og investeringsorienteret ejer, der også har stor viden om branchen, siger Anders Hülse, administrerende direktør for den selvstændige enhed inden for Hultafors Group, Business Unit Workwear, hvor Fristads, Kansas og Leijona organisatorisk bliver placeret.

Her vil de tre brands fortsætte deres udvikling med egen salgsstyrke og med innovation og bæredygtighed som ledestjerner.

– Vi er glade for at kunne byde Fristads, Kansas og Leijona velkommen til Hultafors Group. Samlet set tilbyder vi nu den stærkeste portefølje af brands inden for arbejdstøj, firmatøj og profiltøj i Europa og Nordamerika, og vi har adgang til branchens førende ekspertise. Med den vil vi fortsat præge udviklingen af arbejdstøjsbranchen med fokus på kundeværdi, produktinnovation og bæredygtighed, siger Camilla Monefeldt Kirstein, Executive Vice President Business Unit Workwear hos Hultafors Group – en koncern, der ejes af det børsnoterede svenske investeringsselskab Latour.

Hultafors Group præsenterede planerne om at købe Fristads, Kansas og Leijona fra Fristads Kansas Group i december sidste år. Med konkurrencemyndighedernes endelige godkendelse vil Fristads Kansas Group blive reorganiseret og ændre navn til The Cotton Group. Samtidig indledes en udfasning af det hidtidige hovedkvarter i Borås i Sverige.

Relateret indhold