Direktørskifte skal øge salget hos dørleverandør

Jesper Aablad overtager posten som CEO i Dan-doors, hvor øget vækst og markedsudvidelse sættes i fokus.
Jesper Aablad i smiler til kameraet iført blå skjorte. I baggrunden ses et værksted.
- Mit fokus bliver at styrke vores salgs- og marketingindsats, så vi kan sikre, at vi er godt positioneret til at møde fremtidens udfordringer og muligheder, lyder det fra den nye adm. direktør.

Amdi Simon Kjærgaard er trådt af som adm. direktør for dørleverandøren Dan-doors, og Jesper Aablad har overtaget posten som ny CEO.

– Dette planlagte direktørskifte skal ses som en del af vor strategiplan. Jeg vil gerne først takke Amdi Kjærgaard for hans lange og succesrige indsats for DAN-doors. Virksomheden står i dag med et solidt fundament for den fremtidige udvikling, siger ejer og bestyrelsesformand, Erling Boller.

Læs også

Ahlsell henter ny salgsdirektør

Han fortæller videre, at virksomheden står over for en ny strategiperiode og er samtidig i den indledende fase af en transformation af forretningen:

– Ejerkredsen har et ønske om, at Dan-doors skal vækste mere i de kommende år, og her er det vigtigt, at den nye direktør selv spiller en meget aktiv rolle. Jesper er visionær og har nogle spændende indsigter og planer for realiseringen af strategien. Han er desuden en værdidrevet leder, som deler de samme principper om teamkultur, som har været kendetegnende for Dan-doors indtil nu, siger han.

Klar til fremtidens udfordringer

Jesper Aablad har gennem de seneste år været beskæftiget med salg til projektmarkeder inden for både B2B og B2C og har en bred erfaring med udvikling, produktion, montage og service af forskellige industrielle ydelser.

Læs også

De har fulgtes ad siden 1999. Nu overtager den ene efter den anden

– Jeg ser frem til at bygge videre på det stærke fundament, som Amdi Simon Kjærgaard har lagt, og tage DAN-doors til nye højder, siger han og fortsætter:

– Mit fokus bliver at styrke vores salgs- og marketingindsats, så vi kan sikre, at vi er godt positioneret til at møde fremtidens udfordringer og muligheder, og vi er allerede godt i gang med at åbne nye markeder med produkter og løsninger, som målrettet er udviklet til eksport. Vi har store forventninger til de nye strategiske samarbejder, vi er ved at etablere.

Relateret indhold