Gulvproducenten Junckers i Køge har pr. 1. januar fået ny CEO i Thomas Bendixen, der kommer med solid erfaring i byggematerialeindustrien med stillinger som kommerciel direktør hos Flügger og senest adm. direktør hos tyske ACO Group.
Thomas Bendixen planlægger at fortsætte den strategi, der blev lagt i kølvandet på gulvproducentens ejerskifte i 2018, hvor investeringsselskabet Jysk-Fynsk Kapital (JFK) købte aktiemajoriteten i virksomheden. Den strategi vil han accelerere:
– Med virksomhedens nye ejerskab er der kommet en klar strategi i forhold til at drive Junckers som en moderne og global produktionsvirksomhed. Det har medført, at der nu er kommet et stort fokus på bæredygtighed, ligesom lak-og-olie-programmet har gennemgået en modernisering, og man har indgået et samarbejde med det internationale basketballforbund, FIBA. Det er den slags tiltag, der er med til at gøre Junckers unik, og det er en udvikling, vi skal fortsætte og gøre endnu mere af. Jeg vil accelerere det aftryk, vi sætter ude i markedet, siger Thomas Bendixen
Han afløser Lars Gjødsbøl, der før nytår skiftede til Micro Matic. Og spørger man Thomas Bendixen, er matchet mellem ham og Junckers perfekt på flere planer:
Læs også: Junckers solgt – for én krone
– For mig som dansker, der elsker byggematerialeindustrien og har været i den i over 25 år, har jeg altid vidst, hvem Junckers var, og jeg har kendt dem som et dansk kvalitetsprodukt. Så da muligheden opstod, kunne jeg ikke sige nej. Derudover har jeg ønsket at arbejde med base i Danmark igen efter nogle år med en hverdag i Tyskland. Så både på det professionelle og personlige plan er det et perfekt match, fortæller Thomas Bendixen.