Stark opstod i august 2004 som samlende brand for 75 lokale danske trælaster, og siden er det kun gået fremad for byggemarkedskæden. Således er kæden i løbet af de seneste 12 år vokset til i dag at omfatte 90 byggemarkeder fordelt over hele landet samt i Grønland og på Færøerne.
– Vi har fra starten satset målrettet på at opbygge stærke relationer til håndværkerne. Det er primært lykkedes via fokus på professionel vejledning i forretningerne og udvikling af vores services med det mål at lette håndværkerens arbejdsdag og gøre hans tidsforbrug så profitabelt for ham som muligt. Håndværkeren agerer i en virkelighed, som især efter krisen præges af behov for effektivisering, reduktion af omkostningerne og fokus på kvalitet. Når man ønsker at være hans foretrukne samarbejdspartner i store såvel som små projekter, stiller det derfor høje krav til alle led i værdikæden om at være tilgængelig og altid klar til at levere den rette løsning til den rigtige pris, siger salgsdirektør Britta Stenholt fra Stark.
Vi har fra starten satset målrettet på at opbygge stærke relationer til håndværkerne.
Salgsdirektør Britta Stenholt Stark
Masser af håndværker-aktiviteter
Bare inden for det seneste år har kæden lanceret en række tiltag for at styrke sin tilgængelighed over for håndværkeren og gøre det lettere at bruge Stark som fast samarbejdspartner. Tiltagene strækker sig fra udvidelse af åbningstiderne i byggemarkeder over hele landet til lanceringen af et komplet malingsprogram målrettet professionelle malere.
Desuden lagde Stark i løbet af sidste vinter lokaler til en landsdækkende møderække målrettet håndværkeren om det nye bygningsreglement BR15 i samarbejde med Energistyrelsens Videncenter for Energibesparelser i Bygninger.