Med base i Berlin driver Numa Group mere end 5.850 designlejligheder og boutique-lejligheder i byer som München, Rom, Milano, Madrid, Barcelona og Wien.
Virksomheden, der bruger egenudviklede teknologibaserede løsninger, som høj grad automatiserer driften for øget omkostningseffektivitet og indtjening, åbner nu også i København med 36 nybyggede lejligheder ved Nørrebro.
Læs også: Kongeligt børneunivers sendt i udbud
– Med vores lancering i København tager vi endnu et stort skridt i vores ekspansion i hele Europa, siger Fredrik Berlin, Numa Groups Director Nordic Expansion:
– Numa Group er nu aktiv i 11 lande og 28 byer med over 5.850 designlejligheder. Vores plan er at etablere en portefølje på flere hundrede enheder i Danmark, og vi søger allerede nu flere hotel- og lejlighedsejendomme med central beliggenhed. Vores mål er at etablere en helt ny type overnatningsmuligheder for rejsende og på den måde innovere branchen.
Til folk på farten
Han fortæller videre, at virksomheden udvikler lejligheder til folk på farten ved at kombinere fordelene ved traditionelle hoteller med bekvemmeligheden og fleksibiliteten ved korttidslejemål som f.eks. Airbnb.
Ejendommen på Nørrebro bliver certificeret med DGNB Gold som mål og en lokal ESG-rating og byder på individuelt indrettede lejligheder, store altaner og en tagterrasse.
Læs også: Her styrtdykker byggeriet: “Lige så svagt som forventet”
Projektet udvikles i samarbejde med Invesco Real Estate Investment Management, som er en kapitalforvalter, der forvalter ejendomsprojekter med en samlet værdi af 90 mia. dollars.
– Vi ser frem til at lancere vores åbningsprojekt med Numa i Danmark, som er et boligmarked, vi kender godt. Det er et kvalitetsprojekt, der er et godt supplement til vores eksisterende portefølje på ca. 1.200 enheder, både på aktiv- og lejerprofilen, siger Rob Johnston, adm. direktør, Investment Management hos Invesco Real Estate.
Ejendommen skal stå klar i første kvartal af 2024.