Saniståls butik i Grenaa er årets bedste Sanistål-butik. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.
Butikken kom først blandt 42 butikker og slog de større butikker i Køge og Amager på målstregen. Alle tre butikker lå i top 10 på tre af fire nøgletal.
– Udover at præstere på hardcore KPI’er, kendetegner det butikken, at den år for år har formået at løfte sig på alle parametre. Den er orienteret mod lokalområdet og har præsteret bedre og bedre, når det kommer til butikkens fysiske indtryk, kampagnesalg og, nok så vigtigt, engagerede medarbejdere, der til fulde tilfredsstiller kundernes behov, siger Saniståls salgsdirektør Claus Jæger Nørbjerg.
Butikken har syv ansatte, men især forretningschefen har fortjent stor ros, mener salgsdirektøren.
– Han formår at tage det til sig, der kommer oppefra, samtidig med han selv er proaktiv, siger Claus Jæger Nørbjerg.
En stor holdindsats
Forretningschefen selv, Kim Andersen, er både overrasket og stolt over, at prisen landede i Grenaa.
– Det her er først og fremmest en holdindsats. Butikkens medarbejdere repræsenterer mere end 125 års erfaring i Sanistål, ligesom vi ikke ville være nået hertil uden en stor og loyal kundeskare. Vi er stolte af at blive anerkendt for det, vi synes, vi er særlig gode til. Vi har i mange år vedholdende arbejdet med at tage ansvar for og dyrke vores lokalområde. Vores kunder skal behandles, som vi selv vil behandles, siger Kim Andersen.
Sammen med Saniståls tre regionschefer bedømmer salgsdirektør Claus Jæger Nørbjerg butikkerne ud fra en lang række af både hårde og bløde kriterier, som strækker sig fra omsætning og indtjening, butikkernes serviceniveau og over til indretning og butikkens generelle standard. Det spiller i stigende grad også ind, hvordan forretningscheferne forvalter deres rolle, og hvordan kunderne vurderer butikkerne.
Prisen medfører en pokal, et diplom og et gave kort til en stor kage til vinderbutikkens kunder og medarbejdere.