Jumbo har fortsat vokseværk

En af landets største leverandører af stilladser, lifte og stiger er i denne uge på jagt efter nye eksportkunder.
Jumbo's direktør Karsten Skov Hansen ved en af de nyheder, virksomheden har med på Eisenwarenmessen, nemlig fldestilladset med trappe. Foto: Torben Jastram.
Jumbo's direktør Karsten Skov Hansen ved en af de nyheder, virksomheden har med på Eisenwarenmessen, nemlig fldestilladset med trappe. Foto: Torben Jastram.

KØLN: Selvom man allerede er ude i 28 lande, så kan man alligevel slå et slag for yderligere eksportmuligheder. Og netop derfor udstiller Jumbo Stillads – sammen med 18 andre danske virksomheder – på den internationale værktøjsmesse i Køln i disse dage, hvor 2.700 udstillere fra 55 lande kæmper om de besøgendes gunst.

– Men at lokalisere nye kunder er ikke den eneste grund til at vi deltager, siger administrerende direktør Karsten Skov Hansen, Jumbo Stillads.

– Det er mindst lige så vigtigt at møde vores eksisterende kunder og præsentere dem for vores nyheder, siger han.

Russiske eksportdrømme

Et af ønskerne for et nyt marked er Rusland, og det håber Karsten Skov Hansen at få gjort noget ved, inden Eisenwarenmessen slutter onsdag aften.

– Vi er nok lidt mere ‘high end’, end det russiske marked er vant til. Men der er også i Rusland nye tider på vej – ikke mindst omkring Sankt Petersborg og Moskva, hvor man er ved at få øjnene op for løsninger i aluminium i stedet for det tunge stål. Og det er vores store chance, siger direktøren.

Dansk kvalitet har heldigvis stadig et godt ry mange steder, og Jumbo kan bryste sig af, at 70 procent af omsætningen er hentet på danskproducerede produkter, mens 20 procent kommer fra fabrikken i Kina og de sidste 10 procent fra handelsvarer fra andre producenter.

Jumbo Stillads har blandt andet en ny stigeserie med på messen.

– Og så har vi også en nyhed i form af et foldestillads med trappe, som er bekvemt for de mange håndværkere, der skal op og ned fra stilladset mange gange i løbet af dagen, siger Karsten Skov Hansen.

Vi er nok lidt mere ‘high end’, end det russiske marked er vant til. Men der er også i Rusland nye tider på vej.

Relateret indhold