Koncernen, der driver BilligVVS.dk og tilsvarende hjemmesider i Norge og Sverige, kan i det netop offentliggjorte regnskab for 2013 fremvise sit hidtil bedste resultat – en bundlinje på 12,7 millioner kroner før skat.
Resultatet er forbedret med 30 procent i forhold til 2012, og det er særdeles tilfredsstillende, understreger Jesper Bunde-Pedersen, administrerende direktør og hovedaktionær i BilligVVS.
– Dels kan vi konstatere, at konkurrenterne stadig har svært ved at tjene penge, og dels har vi investeret i at etablere os i Norge og omstrukturere organisationen i Sverige, siger Jesper Bunde-Pedersen.
Han vurderer, at BilligVVS.dk herhjemme sidder på omkring halvdelen af onlinemarkedet for vvs-artikler, som skønnes at ligge på mellem 200 og 300 millioner kroner årligt. 90 procent af kunderne er private.
– Når vi klarer os bedre end resten af branchen, skyldes det først og fremmest kompetente medarbejdere, en skræddersyet, egenudviklet it-platform og vores unikke telefoniske kundeservice, vurderer direktøren.
Han oplever også et stort potentiale i at styrke det partnernetværk af 200 vvs-installatører over hele landet, som tilbyder at montere produkter købt på BilligVVS.dk
Om BilligVVS
Jesper Bunde-Pedersen startede BilligVVS.dk tilbage i 2000 som bibeskæftigelse, mens han arbejdede som svend i sin fars installatørvirksomhed.
Webshoppen var blandt pionererne inden for andengenerations e-butikker i Danmark og blev i starten drevet med et gammeldags analogt modem og 264 varer på hylderne. Den telefoniske kundeservice klarede grundlæggeren, mens han havde travlt med at passe vvs-arbejdet i faderens firma.
– Når min mobil ringede, smed jeg alt og skyndte mig at løbe efter den. Selvom BilligVVS.dk er en webshop, er det vigtigt at være tilgængelig på telefonen. Mister man opkaldet, mister man med stor sandsynlighed også ordren. Derfor kan man ringe til vores kundeservice alle dage fra 8 til 22, siger Jesper Bunde-Pedersen.
Potentiale i Norge og Sverige
Ejerlederen satser på at sætte yderlgiere turbo på væksten i 2014 og forventer, at både top- og bundlinjen vil vokse. Det skal først og fremmest muliggøres af fremgang i udlandet.
– Selv om der stadig er masser af vækst at hente herhjemme, er det oplagt, at potentialet er størst i Norge og Sverige, hvor private endnu ikke i så høj grad handler vvs-artikler på nettet, fortæller Jesper Bunde-Pedersen og fortsætter:
– Vi vil være den største spiller på alle tre skandinaviske markeder og er godt på vej alene i kraft af organisk vækst. I Norge nåede vi break even efter fire måneder, så vi har bevist, at vores forretningsmodel er skalerbar og nemt kan overføres til nye markeder.