2023 var et travl år for den nordisk-baltiske handelskoncern Ahlsell, der først købte Sanistål og siden føjede Bacher Work Wear og KJV til porteføljen.
Nu har Ahlsell tiltrukket den garvede butiksmand Peter von der Hude, der fremadrettet skal have ansvaret for de 36 håndværkerbutikker, der går under navnet Sanistål part of Ahlsell. Han er pr. 1. januar ansat til som salgsdirektør at tage håndværkerbutikkerne sikkert videre på den vækstrejse, som blev skudt i gang, da Sanistål sidste år blev overtaget af Ahlsell-koncernen, der har mere end 300 håndværkerbutikker i Norden.
Og han ved, hvad han har med at gøre. Senest kommer han fra en stilling som salgsdirektør for Lemvigh-Müllers håndværkerbutikker, hvor han var i fem år og bl.a. stod for at udrulle et nyt butikskoncept. Tidligere har han været driftsdirektør for byggemarkedskæden Optimera, stormagasinchef for Salling i Aalborg, varehuschef for en række Føtex-varehuse og adm. dir. for Løgismose Vin og Delikatesser.
Den nye salgsdirektør skal bl.a. stå i spidsen for lanceringen af et nyt 24/7-koncept, der træder i kraft i 2024, at få udbredt Ahlsells butikskoncept, få etableret flagskibsbutikker i de største byer herhjemme samt løfte og udvikle butiksoplevelsen ved bl.a. at udvide sortimentet, tilbyde nye private labels, skabe butiksaktiviteter lokalt mv.