Dansk Håndværk har gennemført en medlemsundersøgelse for at finde ud af, om medlemmerne efterlyste andre ydelser end dem, der tilbydes i dag.
Gennem de senere år har Dansk Håndværk haft stor medlemstilgang og har i dag næsten 1000 medemmer – en fordobling i forhold til, da den nuværende formand Niels Techen tiltrådte.
– Hver tredje medlem har anonymt svaret, at de er “yderst tilfreds” med den nuværende service, og hver anden at de er “tilfreds”. Kun én procent af virksomhederne siger, at de er “utilfreds”, og slet ingen har været “meget utilfreds”, siger Niels Techen.
Han forklarer over for Dagens Byggeri, at Dansk Håndværk er inde i en strategiproces, og derfor har man inddraget medlemmernes forventninger til, hvad foreningen skal byde på.
Egen identitet
Han understreger, at den stigende medlemstilgang stiller arbejdsgiverforeningen over for nye udfordringer, men samtidig slår han fast:
– Vi vil ikke være en kopi af Dansk Byggeri eller andre arbejdsgiverorganisationer. Vi vil finde vores egen identitet. For at få afstemt alle forventningerne puttes det hele i en gryde, og så rører vi rundt for at finde ud af, hvad der skal til for, at vi bliver en unik arbejdsgiverorganisation, der kan tilbyde medlemmerne det, de har brug for, siger Niels Techen, der afviser, at Dansk Håndværk vil være med i Dansk Arbejdsgiverforening.
– Vi kan godt stå på egne en, og hele organisationsverdenen er i forandring. Vi lægger megen vægt på en personlig sagsbehandling, slutter han.