Nem vej til de bedste it-værktøjer

Direktør Michael H. Nielsen, Dansk Byggeri. Foto: Ricky John Molloy.
Direktør Michael H. Nielsen, Dansk Byggeri. Foto: Ricky John Molloy.

Bygge- og anlægsbranchen er kommet med på det digitale tog, og det betyder, at it-leverandører udvikler flere og flere værktøjer til brug for virksomheder og deres ansatte.

På Dansk Byggeris årlige it-messe, som afholdes til februar, kan du blive guidet i at finde de bedste værktøjer til netop din virksomhed

Dansk Byggeris årlige it-analyse fra oktober 2016 viser, at andelen af respondenter, der bruger et kundehåndteringssystem til at opbevare informationer om kunderne, er steget med 31 procentpoint – fra 15 i 2013 til 46 i 2016.

Mange af Dansk Byggeris medlemmer har fået øjnene op, for at der er penge at spare, hvis man benytter de digitale muligheder, der er til rådighed i dag. Med hensyn til kundehåndtering er det rigtig smart, at man har det hele samlet ét sted og kan se, at fru Hansen har fået lavet et nyt køkken for så mange måneder siden, når hun ringer næste gang.

Svært at vælge

Det er ikke kun på området med kundehåndtering, at der i dag findes mange digitale løsninger til at skabe større overblik for virksomheder i byggeriet.

Inden for emner som tidsregistrering, kvalitetssikring og efterkalkulation er der også et væld af muligheder. Det svære er måske at vælge mellem de mange muligheder, og derfor er it-messen en god lejlighed til at få syn for sagerne.

Når man skal omstille sig fra én tankegang til en anden, kan det godt være en smule uoverskueligt at vælge mellem de mange muligheder. Derfor afholder Dansk Byggeri igen i 2017 it-messe, så alle medlemmer kan komme og få demonstreret og forklaret, hvad de forskellige it-leverandører kan hjælpe dem med. På den måde kan de træffe de rigtige beslutninger om digitale hjælpemidler for deres virksomheder.

Dansk Byggeris it-messe afholdes d.7. februar i Høje Taastrup og d.8. februar i Aarhus.

Se mere og tilmeld dig her.

Relateret indhold